Indemnizaţii pentru persoane cu handicap
Indemnizaţii pentru persoane cu handicap
Documente necesare pentru acordarea indemnizaţiei lunare
Conform prevederilor art. 42, alin. (4) din Legea nr. 448/2006 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ” Părinţii sau, după caz, reprezentanţii legali ai copilului cu handicap grav, persoana sau familia care a primit în plasament un copil cu handicap grav, adulţii cu handicap grav ori reprezentanţii legali ai acestora, cu excepţia celor cu handicap vizual grav, pot opta între asistent personal şi primirea unei indemnizaţii lunare”.
Plata indemnizaţiei se face pe perioada valabilităţii certificatului de încadrare în gradul grav de handicap, cu asistent personal, emis de comisiile de protecţie a copiilor sau de comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, după caz şi se asigură de primăriile în a căror rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap.
Indemnizaţia se acordă începând cu luna următoare depunerii cererii şi încetează cu luna următoare celei în care persoana cu handicap nu mai îndeplineşte condiţiile care au dus la stabilirea dreptului, conform prevederilor legale în vigoare.
În vederea obţinerii dreptului la indemnizaţie lunară, persoanele îndreptăţite vor depune la biroul social primaria Racu, următoarele documente:
Copii (între 0 – 18 ani)
Cerere pentru acordarea indemnizaţiei lunare;
Hotărâre cu privire la încadrarea copilului în gradul grav de handicap (original);
Acord pentru primirea indemnizaţiei lunare de la D.G.A.S.P.C. (pe numele solicitantului) -conform art. 42 alin. 5 din Legea 448/2006, republicată (original);
Actul de identitate al reprezentantului legal (original);
Certificatul de naştere al copilului (original);
Extras de cont (pe numele solicitantului) – (unde este cazul);
Declaraţia prin care reprezentantul legal al copilului îşi asumă obligaţia să anunţe la Primaria Comunei Racu în termen de maximum 48 de ore orice modificare survenită.
Adulţi
Cerere pentru acordarea indemnizaţiei lunare;
Certificat de încadrare în gradul grav de handicap + anexă (original);
Acord pentru primirea indemnizaţiei lunare de la DGASPC conform art. 42 alin. 5 din Legea 448/2006 (original);
Act de indentitate al persoanei cu handicap (original );
Decizie de pensie/Decizie asupra capacităţii de muncă + anexa în care se specifică gradul de invaliditate (original);
Cupon de pensie din luna anterioară depunerii cererii (original);
Act de identitate al curatorului/tutorelui, unde este cazul (original);
Dispoziţie sau sentinţă civilă de curatelă/tutelă definitivă, unde este cazul (original);
Extras de cont (pe numele solicitantului) – (unde este cazul);
Declaraţie prin care solicitantul/reprezentantul legal/altă persoană îşi asumă obligaţia să anunţe Primaria Comunei Racu în termen de maximum 48 de ore orice modificare survenită de natură să influenţeze acordarea dreptului;
Cerere indemnizatie
CERERE MODEL NOU Acord
Documente necesare pentru acordarea indemnizaţiei lunare
Conform prevederilor art. 42, alin. (4) din Legea nr. 448/2006 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ” Părinţii sau, după caz, reprezentanţii legali ai copilului cu handicap grav, persoana sau familia care a primit în plasament un copil cu handicap grav, adulţii cu handicap grav ori reprezentanţii legali ai acestora, cu excepţia celor cu handicap vizual grav, pot opta între asistent personal şi primirea unei indemnizaţii lunare”.
Plata indemnizaţiei se face pe perioada valabilităţii certificatului de încadrare în gradul grav de handicap, cu asistent personal, emis de comisiile de protecţie a copiilor sau de comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, după caz şi se asigură de primăriile în a căror rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap.
Indemnizaţia se acordă începând cu luna următoare depunerii cererii şi încetează cu luna următoare celei în care persoana cu handicap nu mai îndeplineşte condiţiile care au dus la stabilirea dreptului, conform prevederilor legale în vigoare.
În vederea obţinerii dreptului la indemnizaţie lunară, persoanele îndreptăţite vor depune la biroul social primaria Racu, următoarele documente:
Copii (între 0 – 18 ani)
Cerere pentru acordarea indemnizaţiei lunare;
Hotărâre cu privire la încadrarea copilului în gradul grav de handicap (original);
Acord pentru primirea indemnizaţiei lunare de la D.G.A.S.P.C. (pe numele solicitantului) -conform art. 42 alin. 5 din Legea 448/2006, republicată (original);
Actul de identitate al reprezentantului legal (original);
Certificatul de naştere al copilului (original);
Extras de cont (pe numele solicitantului) – (unde este cazul);
Declaraţia prin care reprezentantul legal al copilului îşi asumă obligaţia să anunţe la Primaria Comunei Racu în termen de maximum 48 de ore orice modificare survenită.
Adulţi
Cerere pentru acordarea indemnizaţiei lunare;
Certificat de încadrare în gradul grav de handicap + anexă (original);
Acord pentru primirea indemnizaţiei lunare de la DGASPC conform art. 42 alin. 5 din Legea 448/2006 (original);
Act de indentitate al persoanei cu handicap (original );
Decizie de pensie/Decizie asupra capacităţii de muncă + anexa în care se specifică gradul de invaliditate (original);
Cupon de pensie din luna anterioară depunerii cererii (original);
Act de identitate al curatorului/tutorelui, unde este cazul (original);
Dispoziţie sau sentinţă civilă de curatelă/tutelă definitivă, unde este cazul (original);
Extras de cont (pe numele solicitantului) – (unde este cazul);
Declaraţie prin care solicitantul/reprezentantul legal/altă persoană îşi asumă obligaţia să anunţe Primaria Comunei Racu în termen de maximum 48 de ore orice modificare survenită de natură să influenţeze acordarea dreptului;
Cerere indemnizatie
CERERE MODEL NOU Acord